החייל המשוחרר, עם המינוס בבנק, שהצליח לעשות שלוש עסקאות נדל"ן

"תחום הנדל"ן הוא עסק לכל דבר, אבל פה הכסף באמת עובד בשבילך – וזו לא קלישאה".

תחום הנדל"ן עבר בשנה האחרונה טלטלה, כמו כל תחום בערך. אבל אם יש דבר אחד טוב שיצא ממשבר הקורונה, זה שיותר ויותר אנשים כבר לא מסתמכים על היותם עובדים שכירים.

סיפור כזה יש לליאור (23), שמיד אחרי צבא, השקיע את כל כולו והיום קוצר את הפירות. "עוד כשהייתי בצבא, ידעתי שאני רוצה להשקיע והתעניינתי בכסף הגדול", סיפר ליאור, בוגר מכללת זמן לנדל"ן. "לא היה לי כיוון מסוים, אבל רציתי להשקיע. עבדתי אחרי הצבא בעבודת אבטחה, חקרתי את האינטרנט וחסכתי שקל לשקל שנצבר עם הזמן, כדי להירשם לקורס וללמוד מקצוע של ממש לעומק".

איך ידעת שתחום הנדל"ן זה 'אתה'?

"כאמור, התעניינתי ב"כסף הגדול". הבנתי שלימודים אקדמאיים זה לא הכיוון, לכן התלבטתי בין שני תחומים: שוק ההון ונדל"ן. ביצעתי מחקר מעמיק והתנסיתי בשני העולמות. שוק ההון לא דיבר אלי מהסיבה הפשוטה שזה לשבת מול מחשב, ואילו אני חיפשתי את התזוזה. כך הבנתי שנדל"ן מתאים יותר עבורי".

בזמן שכל החיילים עסוקים בתכנון טיול, אתה למדת על השקעות.

"מלכתחילה לא התעניינתי בטיול של אחרי צבא. בזמן שחיילים נכנסו למינוס, אני כבר התחלתי לחשוב על כסף. רציתי להגיע לגיל 35 כשאני מסודר מבחינה כלכלית".

מה היו תגובות החברים?

"בהתחלה הם צחקו. אמרו שאני חוקר שווקי נדל"ן. היה רק חבר אחד שרצה להצטרף אלי אבל הוא וויתר דיי מהר, נראה לי שהוא העדיף את ההכנסה הקבועה שלו משעות עבודה של 08:00-17:00. חבר אחר טען שבלי הון עצמי אי אפשר לעשות עסקה, הוכחתי לו שאפשר לעשות 3 עסקאות בשנתיים".

אז הלכת על קורס נדל"ן. מה שיטת הלימוד בקורס מטעם מכללת זמן לנדל"ן?

"במהלך הקורס לומדים איך לקחת את כל ההוצאות בחשבון על מנת לאמוד את הרווח. ישנם כלים מיוחדים שפותחו ואני עובד לפיהם, כמו גם כללי אצבע שתמיד אפעל על פיהם, וכמובן המון קייס סאדיז. ברגע שאני מכיר את הכל, אין סיכוי שאכנס לעסקה לא כלכלית בעבורי למרות הוצאות לא צפויות".

איך חייל משוחרר מצליח להגיע להון ראשוני?

"אני אפתיע ואגיד שהתחלתי בלי הון עצמי, במינוס אפילו. ביצעתי את כל השלבים שלמדתי בקורס וכבר במהלכו הגעתי לעסקה מעניינת: איתרתי דירה, יצרתי קשר עם בעליה ולאחר כמה חודשים של משא ומתן  פניתי למשקיע, לו סיפרתי מה ההון העצמי שלי והתחלקנו ברווח. הוא שם את הכסף ואני עשיתי את יתר העבודה: חקר שוק, משא ומתן, ספקים וכו'".

ואיך מתגלגלים משם לעסקה הבאה?

"התשובה בגוף השאלה – מתגלגלים. כלומר, לעסקה הבאה כבר הגעתי עם ההון מהעסקה הראשונה. איתרתי דירה עזובה. הגעתי לבעליה, שלא היה מעוניין להעביר לי את הדירה ולהגיע איתה למצב של מכירה. הוא רצה להוריש אותה בעתיד, אך הצעתי לו עסקה מעניינת: אשכיר את הדירה ל-5 שנים עם אופציה לעוד 5 שנים. לזה הוא הסכים. השכרתי אותה בעלות של 800 שקל לחודש וכל ההוצאות היו עלי. מהיום הראשון ששכרתי ממנו את הדירה, השכרתי אותה בעלות של 2300 שקל. הצלחתי להגיע לרווח של 1500 שקל על דירה שאינה שלי. יש פה הכנסה שכל פנסיונר היה שמח לעשות".

בוא נצלול לעומק. איך אתה מסכם את עולם הנדל"ן בשנת הקורונה?

"אני חושב שהמשבר הזה עשה טוב לעולם הנדל"ן, מהבחינה שאנשים הבינו שהם לא יכולים להסתפק בהכנסה רק מעבודה. אנשים הבינו שהם יכולים גם לחיות וגם להרוויח כסף. תחום הנדל"ן הוא עסק לכל דבר, אבל פה הכסף באמת עובד בשבילך – וזו לא קלישאה".

מה התוכניות שלך להמשך?

"ללמוד יזמות פרויקטים, פינוי בינוי ותמ"א. בנוסף, אני גם מלווה משקיעים. תחום הנדל"ן הפך להכנסה הקבועה שלי. כמובן שנשאר לי סכום ראוי להשקעות עתידיות".

מה היית אומר לסטודנט בקורס הנדל"ן?

"בישראל כולנו חייבים "דירה משלי" ושיחות נדל"ן הן שיחות שגורות בכל בית בישראל. אני למדתי שברגע שמצליחים להתגבר על פרדיגמות שאנו מביאים איתנו מהבית, ובאים עם ראש פתוח לכל עסקה, השמיים הם הגבול. הוכחתי לכולם שנדל"ן הוא לא רק לעשירים, אלא גם לחייל עם מינוס של 5,000 שקל בבנק. הייתי מייעץ לאותו הסטודנט להתחיל במחקר שוק, ללמוד עליו. ושהכסף למימון העסקה הוא הפרט השולי. אם יש עסקה טובה, הכסף כבר יגיע".

תודה רבה, ליאור.תודה לך. ממליץ לכל מי שרוצה להיכנס לתחום הנדל"ן ולהגיע בקרוב לדירה משלו – ללמוד בקורס של מכללת זמן לנדל"ן".

הערה: המידע המפורט לעיל נועד לשם מתן אינפורמציה כללית בלבד ואין באמור משום הבטחת תשואה או משום התחייבות לצמיחת רווחים או להחזר השקעה או משום הצעה או הזמנה . ט.ל.ח

תפריט נגישות