אני ממש לא מיוחד, כל אחד יכול לשכפל את ההצלחה שלי בנדל"ן בעצמו

תוכן שיווקי

השנתיים האחרונות מוטטו הרבה מקצועות ועל הדרך ניפצו חלומות ושנים של עבודה קשה עבור הרבה מאד אנשים. אבל יש בודדים שניצלו את ההזדמנות לבצע הסבה מקצועית לתחום הכנסה מהיציבים ביותר שמעניק שקט נפשי – תחום ההשקעות בנדל"ן. ויש כאלה שלמזלם כבר עשו את הצעד הזה עוד לפני המשבר.

אחד מאותם אנשים הוא משה בן מאיר, צעיר בן 38 נשוי +3 בנות.

מגיל 16 משה פעל בעולם המסעדנות – החל ממלצר עוד לפני השירות הצבאי ועד להפיכתו לזכיין ברשת בתי הקפה המובילה בישראל, תוך כדי שהוא מביא את הסניף שלו להיות אחד המצליחים ברשת. בהמשך פתח משה עוד מסעדות והצליח מאוד.

אבל אז, לאחר 20 שנה בעולם המסעדנות, הפך ליזם נדל״ן מצליח.

שמענו ממנו את סיפורו מעורר ההשראה על תעוזה לצאת מאיזור הנוחות ולהיכנס לתחום ההשקעות בנדל"ן, ועל הכלים המנטליים שסייעו לו להצליח.

שלום משה, זאת חתיכת החלטה למכור בית קפה מצליח, להפרד מהצלחה גדולה ולהפוך למשקיע נדל"ן. מאיפה היה לך את האומץ?

קודם כל, המזל הגדול שלי הוא שקיבלתי את ההחלטה הזאת עוד לפני שהקורונה פרצה לחיינו וביטלה לגמרי את המושג "ביטחון תעסוקתי". כך שהסיבות שלי היו שילוב של היגיון ורגש. 

מצד אחד, עבדתי במשך 20 שנים (חצי מהחיים שלי) בעולם המסעדנות והייתי הבעלים של מספר בתי קפה מצליחים, אבל גם בתקופת השגשוג הזאת, אין לך באמת שקט נפשי. אני רוצה לישון טוב בלילה בידיעה שאשתי, בנותיי ואני מסודרים ורגועים. אבל במציאות של היום בכלל, ושל עולם המסעדנות בכלל, החיים מלאי תהפוכות ואין רגע דל. 

אני יודע שהיום הכסף הרציני באמת נמצא בנדל"ן. הרי הכותרות בכל העיתונים צועקות שבגלל המשבר נוצרו התנאים הטובים ביותר בעשור האחרון להיכנס לתחום. עליית השוק מכניסה למשקיעי הנדל"ן רווחים שרק הולכים וגדלים עם הזמן ומייצרת להם הכנסה נוספת יציבה ומעניקה להם שקט נפשי. זה לא סתם.

אוקי. זה החלק של ההיגיון שבך, אבל לא כאב לך רגשית לעזוב את מפעל חייך עד לאותו הרגע?

תראה, בשלב מסוים בשנת 2019 פשוט התעייפתי מתחום המסעדנות. נכון, הייתי מאד טוב בו אבל הגעתי למצב שאני עובד בלי תשוקה, וזה הכי גרוע.  

החלטתי שאני לא יכול להמשיך עם המצב הזה ושאני רוצה לקום כל בוקר עם חיוך. גם לאהוב את מה שאני עושה וגם שזה יתגמל אותי בצורה הכי טובה שאפשר. ובגלל שאני טיפוס יסודי מטבעי, חרשתי את האינטרנט, חקרתי ובררתי איך הכי כדאי להכנס לעולם הנדל"ן עם סיכון שואף ל- 0 וממי הכי טוב ללמוד את התחום.

השקעות נדל"ן הן יציבות ורווחיות רק אם יודעים לעשות אותן כמו שצריך.

ומה גילית במחקר המעמיק שלך?

כל הבירורים הובילו למסקנה שכדאי מאד ללמוד ממישהו עם נסיון, שכבר הוכיח את עצמו בשטח. אז החלטתי ללמוד במסלול ההכשרה ההיברידי "נדל"ן בקליק" של מכללת זמן לנדל"ן, כי הוא מהוותיקים והמקצועיים שיש. אין ספק שזאת ההחלטה הכי טובה שקיבלתי – "נדל"ן בקליק" נתן לי המון כלים, אבל כמו הרבה אנשים אחרים, גם אני הרגשתי שמתאים לי יותר לפעול במסגרת קבוצתית, עם סביבה מנצחת.

לכן בהמשך גם הצטרפתי גם לתכנית הליווי החצי שנתית שלהם, שמלווה אותך יד ביד כל הדרך עד לעסקת הנדל"ן הרווחית הראשונה שלך, ושבמסגרתה אתה נפגש עם אנשים נפלאים ואיכותיים.

שם גם הכרתי את אביתר השותף שלי, וביחד חקרנו את שכונת הדר בחיפה, והבנו שאנחנו צוות מנצח. במסגרת ההשקעות שלנו, למדנו לקחת דירה שהכניסה שכירות חדשית של 1,800 ₪, ולהפוך אותה לנכס מניב של 5,000 ₪ בחודש.

כיום אנחנו מלווים משקיעים, שבדיוק כמונו, מבינים את היתרונות של הנדל"ן החיפאי בכלל ובשכונת הדר בפרט. בנוסף, נכנסנו לעולם תיווך ואנחנו יוזמים מהלכים נדל"ניים מול בעלי נכסים, כמו דירות פרטיות ובניינים שלמים. בגדול, אנחנו מבינים שעולם הנדל"ן פותח לנו כל הזמן דלתות נוספות! 

בנוסף, בחרתי להצטרף כמנטור בתכנית הליווי החצי שנתית של מכללת זמן לנדל"ן. 

זאת, מתוך תפישה שאם אני הצלחתי לעשות שינוי כל כך משמעותי וחיובי בחיי – כל אחד ואחת יכולים. תמיד היתה בי תשוקה לכוון ולהדריך אחרים להצלחה. לראות חבר שסייעתי לו בהכוונה, מצליח וקוטף את הפירות, זה הדבר הכי מספק שיש.

המקרה שלי הוא דוגמא טובה לכך שבכל אחד יש כוחות אותם הוא יכול לקחת להרבה כיוונים. הנדל"ן מאפשר לי לבטא את היכולות שלי ואני נהנה כל יום מחדש לפעול בתחום הזה.

לפרטים נוספים על תכנית הליווי החצי שנתית

שתיקח אותך יד ביד לעבר עסקת הנדל"ן הרווחית הראשונה שלך


כדי לחסוך לקוראים שלנו הרבה זמן, תפרט בבקשה יותר על חקר השוק המעמיק שעשית. מה גרם לך בסופו של דבר לבחור ללמוד דווקא במכללת זמן לנדל"ן ולהצטרף לתכנית הליווי החצי שנתית שלהם?

הסיבה המרכזית היא יבגני גליקמן, המייסד של המכללה והמרצה הראשי בה.

יבגני מאד מדויק, יודע מה הוא אומר, עם מאות עסקאות מוצלחות מאחוריו. 

מצד אחד הוא חששן ומצד שני בעקבות הניסיון הרב שלו הוא זיקק שלבים מדוייקים ופשוטים איך לבצע עסקאות נדל"ן רווחיות עם סיכון שואף לאפס ועם הון עצמי נמוך.

זה נותן ביטחון, כי יבגני לא מוכר חלומות וחרטא. הוא לא אומר לך שכבר מחר אתה תהיה עשיר. 

אלא שבשביל להרוויח צריך לעבוד נכון ומדויק. הדיוק והנסיון של יבגני הם המתכון להצלחה שלך. בשביל להצליח יש מסלול שחייבים לעבור אותו.

מה שיפה בתכנית הליווי החצי שנתית של מכללת זמן לנדל"ן הוא שהם לא מביאים לך דג, אלא נותנים לך חכה ומלמדים אותך לדוג כדי שתוכל לתפוס בעצמך כמה דגים שרק תרצה. 

 

איך אתה, כבוגר "נדל"ן בקליק" של מכללת זמן לנדל"ן הצלחת במקום שבו רבים אחרים נכשלו? 

מה עזר לך להפוך למשקיע נדל"ן שמרוויח עשרות או מאות אלפי שקלים מכל עסקה?

עקביות והתמדה. שני דברים שאני קיבלתי מההורים שלי, ששניהם קצינים בכירים במשטרה.

דרך אגב, שניהם גם מאד תמכו בהסבת המקצוע שבחרתי לעשות ודחפו אותי לרוץ קדימה עם הדבר שאני מאמין בו. אני הייתי בר מזל, אבל הרבה פעמים כשאנחנו מנסים לעשות דברים גדולים כמו נדל"ן, אנחנו נשענים על פרדיגמות ילדות שלנו או מושפעים מדעות של אנשים בסביבתינו שלא בהכרח יודעים על מה הם מדברים. 

בדיוק בשביל להתמודד עם גורמים מעכבים כאלה או הורים פחות תומכים, קמה תכנית הליווי החצי שנתית שמעניקה לך סביבה תומכת ומדרבנת, גם אם אין לך אותה בבית. 

בתכנית הליווי תמצא את הסביבה שאתה רוצה להיות בה כדי להצליח. האווירה, המוטיבציה,

אנשים שבדיוק כמוך רוצים לעשות שינוי בחיים שלהם והם יעשו הכל כדי להגיע לאותו שינוי. 

לכולם שם יש את אותה מטרה – להתחיל לנוע בעולם הנדל"ן, ולכן הסיכויים של כל אחד מהם להצליח הם הרבה יותר גדולים, מאשר לבד עם עצמך. סיטואציה כזאת מכריחה אותך לקום ולזוז, לצאת מאיזור הנוחות שלך ולהתחיל לפעול.

דיברנו מקודם על האומץ שצריך בשביל לעשות הסבת מקצוע כזאת וגם להצליח בתחום. אילו כלים מנטליים עזרו לך?

הכלי הראשון הוא להבין מה ה"למה שלי". למה אני עושה את מה שאני עושה. אצלי לצורך העניין אלה הבנות שלי והמשפחה שלי. הרצון לחופש כלכלי ולעתיד טוב יותר עבורן. ברגע שיש "למה" מספיק חזק הוא מעניק לנו את הכוח להתגבר על הקשיים שבדרך.

הכלי השני הוא לרשום תכנית פעולה שבועית, חודשית, שנתית וגם 10 שנים קדימה כדי שיהיה לאן לשאוף. במסגרת תכניות העבודה האלה אני רושם מידי בוקר וערב יעדים ובודק עם עצמי במה התקדמתי ובמה לא, מה היה טוב ומה פחות, מה אני משמר ומה אני זורק.

כלי נוסף הוא כל הזמן להסתכל על חצי הכוס המלאה ולחגוג הצלחות קטנות. כי כל צעד ופעולה מקדמים אותנו אל היעד הנחשק וגם מכשלונות אנחנו יכולים ללמוד ולהתפתח.

את כל הכלים האלה ועוד, הטמעתי בתכנית הליווי החצי שנתית שמלמדת איך לפעול, לקום ולעשות גם כשאין כח ואיך לדרבן את עצמך כל הזמן להמשיך בדרך ליעד שלך – חיים טובים יותר בזכות עסקאות נדל"ן רווחיות.

נראה לי שאתה הצלחת כי אתה מאד חדור מטרה, אבל לי למשל יש עוד מיליון דברים אחרים על הראש. מה מבטיח לי שאני אצליח כמוך?

כוח הרצון וההתמדה שלך לפעול. בתכנית הליווי החצי שנתית אנחנו יודעים לתת את הכל כדי שתצליח. אנחנו מביאים אותך עד הבאר, אבל אתה תחליט אם לשתות או לא. אם אתה באמת רוצה לעשות את השינוי, אנחנו נוביל אותך וניתן לך את הכלים, השיטה וסדר הפעולות ואין סיבה שלא תצליח. אבל אתה חייב לעשות. רוצה להצליח? תפעל! בלי בלבולי מוח. 

הכל כמובן נעשה בהדרגתיות. הצעדים הראשונים יכולים להיות קצת קשים. בהתחלה עלול להיות לך טיפה בלבול כי אתה מקבל המון מידע רלוונטי וקונקרטי. אבל אנחנו נותנים להם סדרי עדיפויות ודרך פעולה לעבוד נכון כדי לעבור את כל השלבים בהצלחה. לכל אורך הדרך מקבלים כלים שהופכים את הכל ליותר פשוט וישים. אנחנו עוזרים לך להתניע ולעלות על המסילה. לכולם יש חוסר ביטחון התחלתי אבל אחרי 2-3 מפגשים הדברים מתחילים להתיישר.

גם אדם שרוצה להכנס לכושר ולא רץ בחייו מתחיל קודם מהליכה מהירה, ריצה קלה ואז מגביר קצב או מרחק עד ריצת מרתון אפילו. אבל בדרך לשם הוא יתאמץ, יאכל תזונה נכונה, ירצה להיות בסביבה של רצים אחרים שידרבנו אותו, לשמוע את הקשיים שלהם ואיך הם פתרו אותם כדי לא לעבוד כפול. ככה אנשים מצליחים בחיים. 

תבין, אנשים מגיעים מכל רחבי הארץ למפגשים פעם בשבועיים, ובין מפגש למפגש אשכרה מיישמים את כל השלבים בדרך לעסקת הנדל"ן הרווחית הראשונה שלהם, והכל עם ליווי אישי של מנטורים, שיעורי בית ממוקדים והרבה תכנים עם ערך מוסף.

תוך כמה זמן אני אגיע לעסקה?

לעשות עסקה כל אחד יכול, השאלה היא האם העסקה תהיה רווחית… אתה יכול לעשות עסקה כבר מחר, אבל ככה לא תהיה לך וודאות לגבי הרווח. אתה חייב לדעת כמה הוצאות יהיו וכמה הכנסות יהיו, האם הדירה הזאת מותאמת לצרכים ולרצונות של השוק –  וזה דורש זמן. נדל"ן מצריך סבלנות, אבל יש לנו גם את הכלים לקדם אותך ולדחוף אותך לפעול.

יש פה דרך סדורה, לא קסמים מיידיים. יש פה שיטה מאד מדוייקת ומובנת שמי שיעשה אותה מ-א' ועד ת' בוודאות יעשה עסקה רווחית. כל עוד תעשה את כל הפעולות בלי לעגל פינות, אז אין כאן אולי – ההצלחה היא וודאית. 

לסיום, לאחרונה יש הייפ בלתי פוסק על שוק הנדל"ן בחדשות ובעיתונים. איך אני מנקה את הראש מרעשי הרקע האלה?

האמת היא שהזמן הכי טוב להשקיע בנדל"ן הוא עכשיו. אבל זה נכון לכל זמן נתון. כי תמיד יהיו עסקאות ותמיד יהיו הזדמנויות למי שיידע לזהות אותן. שוק הנדל"ן הישראלי הוא אחד הדברים הכי יציבים שיש. אם תפעל לפי השלבים של תכנית הליווי החצי שנתית, אז תדע תמיד לזהות את ההזדמנויות העומדות בפניך. לא כי הן יפלו עליך מהשמיים אלא כי אתה שולט בשוק שחקרת ותדע לראות אותן לפני כולם. דרך אגב, רוב ההייפ והבלאגן הוא רלוונטי לבניה חדשה והשיטה שלנו מתמקדת בדירות יד 2. אז כל מה שאומרים בחדשות צריך לסנן ולהפריד בין התחלות בנייה ולבין משקיעים ודירות יד שנייה. ואז התמונה יותר מתבהרת.

לפרטים נוספים על תכנית הליווי החצי שנתית

שתיקח אותך יד ביד לעבר עסקת הנדל"ן הרווחית הראשונה שלך


הערה: המידע המפורט לעיל נועד לשם מתן אינפורמציה כללית בלבד ואין באמור משוםהבטחת תשואה או משום התחייבות לצמיחת רווחים או להחזר השקעה או משום הצעה או הזמנה . ט.ל.ח