מושיק גלאמין חושף ״מבשלים עיצוב״ – איך הום סטיילינג משפיע על התיאבון שלנו ואיך נוכל לחסוך 300 קלוריות בעיצוב נכון

״החיבור בין בישול לעיצוב הוא הכי טבעי״ סיפר לנו מושיק גלאמין המעצב המוביל בישראל. בשניהם לוקחים חומרי גלם ויוצרים מהם משהו אחר לחלוטין ומדהים.

שילובים מעניינים, פרשנויות מפתיעות ועוד. 

החיבור כל כך מתבקש שאפילו בתערוכת העיצוב החשובה ביותר בעולם העיצוב במילאנו הקדישו מתחם מיוחד לחיבור בין אוכל לעיצוב. אבל לא רבים יודעים שלעיצוב יש גם השפעה עמוקה על הרגלי האכילה שלנו. ביקשנו ממושיק גלאמין, מהמעצבים המובילים בישראל ופודי מדופלם, לשתף אותנו בטיפים הסודיים שלנו לעיצוב פינות אוכל שיעזרו לנו לאמץ הרגלי אכילה נכונים.

עיצוב ואוכל אלה שתי אהבות מאד גדולות שלי ואיזה כיף שהן כל כך קשורות אחת לשניה.

אפשר להגיד שאני מכור לקסם הזה של המחדוש – לקחת דבר מסוים, נניח כיכר לחם או תריס וליצור מהם משהו אחר לגמרי, לשנות להם לחלוטין את המשמעות ולהשתמש בכיכר לחם כקערת מרק ואת התריס להפוך לשולחן דקורטיבי שאין דומה לו. בעיצוב, כמו בבישול, אפשר לעבוד עם "מתכונים" ממגזינים ואתרי השראה או פשוט לאלתר בעצמך. אני כמובן מעדיף לאלתר וליצור בעצמי, אבל סוד הקסם בשני המקרים הוא להוסיף למה שאנחנו מכינים את התבלין האישי והסודי שלנו. את הטאץ' הייחודי, הפרשנות הבלעדית שלנו. גם בבישול וגם בעיצוב, יש חשיבות גדולה למראה. לא סתם קיים הביטוי שאנחנו קודם כל אוכלים עם העיניים… אבל אי אפשר להתעלם מהפונקציונליות.  המנה שאנחנו מכינים חייבת להיות טעימה וכך גם העיצוב שלנו צריך להיות נוח ופרקטי. (הטיפים הסודיים שלי על כך בסוף הכתבה…)

 

Photography by Rakefet Menda | facebook.com/Rakefet.Photographer

עיצוב מעורר תאבון

לא רבים יודעים את זה, אבל לעיצוב יש השפעה עמוקה על הרגלי האכילה שלנו. ולכן לאופן שבו נעצב את המטבח ופינת האוכל שלנו יש חשיבות רבה. לדוגמא מחקרים מראים שהסחות דעת של מחשב או טלוויזיה בזמן האוכל,  גורמות לנו לאכול גם מהר יותר וגם לצרוך כ-300 קלוריות יותר ממה שאנחנו באמת צריכים או רעבים. לכן חשוב שפינת האוכל תהיה מזמינה ונוחה, בלי דברים עליה שצריך לפנות כשרוצים לשבת לאכול, ובלי קשר עין לטלוויזיה. שדרוג עיצובי נוסף שיש לו אפקט על הרגלי האכילה שלנו הוא הצבת אגרטל דקורטיבי עם פרחים במרכז שולחן האוכל. מומחים רבים טוענים שסידור פרחים בפינת האוכל מעודד התנהגות מנומסת ומבוקרת שגורמת לנו, מבלי שאנחנו בכלל מודעים לכך, לאכול לאט יותר וברוגע ומאפשרת לנו לשים לב מתי אנחנו כבר שבעים וכדאי שנפסיק לאכול. עוד פריט עיצובי שמשפיע על תחושת השובע שלנו הוא נר ארומטי בניחוח וניל. הריח המתוק של הוניל גורם למוח שלנו לחשוב שרמת הסוכר בגוף שלנו מאוזנת וכתוצאה מכך אנחנו נהיים רגועים יותר. מחקרים רבים מצאו שהטריק הנפלא הזה מונע אכילת יתר רגשית שנגרמת כתוצאה ממתח.

טיפים ליצירת מראה מהמם למטבח – המאפיין הכי ישראלי בכל בית

המטבח הוא "סטודיו היצירה" של האוכל שלנו ולכן חשוב שהוא יהיה מעוצב ומזמין כדי שנאהב ונרצה לבלות בו ולהכין לעצמנו בנוחות ארוחות מזינות וטעימות. הטיפים האלה יגרמו לכך שלא תרצו לצאת מהמטבח:

*הוספת עציצי תבלין שמכניסים צבע וריח טוב. צבע ירוק שהוא מאד טרנדי עכשיו וריח רענן, מרגיע ומעורר תיאבון.

*להשתמש בסלסלות קש לאחסון מוצרים יבשים כי השילוב בין הקש לצבעים של הירקות והפירות הוא שילוב מנצח שמחיה את המטבח. מעבר לכך שזה נוח וזמין, זה גם נותן הרבה יופי למטבח.

*הכינו בעצמכם לוח או קיר שעם למטבח לתליית מודעות ורשימת קניות. איך?

קחו מסגרת עץ של תמונה או תריס קטן, צבעו אותה בצבע אהוב, חברו למסגרת גליל שעם וקיבלתם לוח שעם ייחודי שיש רק לכם!

*חידוש חיפוי הקרמיקה והחלפת הידיות יכולים לתת, בקלות ובזול, נראות ממש מהממת וחדשה למטבח.

אלה כמובן רק טיפים על קצה המזלג מתוך כל האפשרויות והשיטות לעצב מטבח מהמם. רוצה לקבל עוד טיפים ולגלות איך להפוך גם את שאר החדרים בבית שלך להורסים? 

הום-סטיילינג בוער בעצמותייך וכל החברות שלך מבקשות שתעצבי להם את הבית? 

אז יש לנו הצעה מעניינת עבורך: מושיק גלאמין פותח בימים אלה מחזור חדש של בית

 הספר הדיגיטלי לעיצוב והום-סטיילינג הראשון בישראל, ומשיק אותו עם סדרת סרטונים אינטרנטית וחינמית שתפורה בדיוק עלייך, בה הוא מלמד שיטות עיצוב חדשות שלב אחר שלב וטכניקות הום סטיילינג שיגרמו לכל בית להיראות מושלם.

רוצה שמושיק ילמד אותך הום-סטיילינג? לחצי כאן