איך תוריש לכל ילד דירה גם אם יש לך חמישה

אם יש אוכלוסייה שמושפעת יותר מהאחרות ממצוקת הדיור, עליית המחירים והעובדה ששוק הנדל"ן לוהט בתקופה האחרונה – זוהי האוכלוסייה הדתית – בה חלום הדירה לכל ילד הפך לסטנדרט.

 

 אך המציאות החדשה ואיתה חוסר הביטחון הכלכלי והתעסוקתי מקשים על הגשמת המשימה הזאת יותר מתמיד. תתפלאו, אבל יש מי שחושב ופועל אחרת.

"יש שיטה, שאם פועלים לפיה, דירה לכל ילד היא רק הצעד הראשון", אומר אביתר דור, נשוי +5 שמהווה דוגמה לכל הורה דתי שרוצה להעניק דירה לכל אחד מהילדים, ולא בירושה. "למה שלא יהיו לאשתי ולי גם 2 או 3 דירות להשקעה שיספקו לנו הכנסה קבועה, יציבה ומכובדת בתקופת הפנסיה? הרי על הפנסיה של המדינה לא ניתן יהיה באמת לסמוך כדי להתקיים בכבוד, שלא לדבר על ליהנות מהזמן שיתפנה".

היום זה הפך קשה יותר.
"נכון. פעם היה יותר קל לעשות את זה. אבל היום, גם אם אנשים יעבדו נורא קשה, אפילו בעבודות מכובדות מאד, כנראה שהם לא יצליחו להשיג דירות ל-5 ילדים. אבל אם פועלים קצת אחרת ומכירים את השיטה שאני למדתי, אפשר להגיע די מהר להשקעת נדל"ן ראשונה ומשם להתחיל להתגלגל לעבר האחרות. כי הרי דירה אחת לא תעזור לאף משפחה דתית, ואפילו לא ארבע".
"כבר במהלך הלימודים קנינו את הדירה הראשונה שלנו להשקעה"

מה גרם לך להבין שרק השקעה בנדל"ן תביא אותך אל היעד של דירה לכל ילד?
"גדלתי בבית חקלאי, כל החיים שלי אמרו לי שעבודה זה הדבר הכי חשוב והעיקר שאעבוד. עסקתי בהוראה, בריפוי בעיסוק (זה מה שלמדתי באוניברסיטה) ואפילו במכירת תבלינים וריהוט לבתי כנסת ברחבי העולם, מארה"ב ועד יפן. אבל אז הגעתי למסקנה שלא משנה כמה אעבוד וארוויח, אני עדיין אהיה האוגר על הגלגל. כלומר, מתאמץ אבל נשאר באותו המקום מבחינה כלכלית, ואני לא אצליח להגיע למה שאני רוצה. ומה שאני הכי רוצה זה שלכל הילדים שלי תהיה דירה, ושיהיה לנו כסף לחיות ממנו, ולא רק מפנסיה".

אתה מדבר על כסף, אבל יש שיגידו ש"כסף זה לא הכל בחיים". מה אתה עונה להם?
"זה נכון. רבים מאיתנו גדלו על אמירות כמו "כסף זה לא הכל בחיים", "אוהב כסף לא ישבע כסף" ו"איזהו עשיר – השמח בחלקו". אלה אמירות ערכיות חשובות, אך הן קיבעו חשיבה לא נכונה בעיניי. הן קיבעו מחשבה שכסף הוא דבר רע, או שאסור לשאוף לחיים של עושר. ואני הבנתי שאם אני רוצה לתת עשרות אלפי שקלים לצדקה כל חודש, כדאי שארוויח מאות אלפי שקלים בכל חודש. הכסף הוא אמצעי, והמעשים שלנו הם המהות. אך בשביל לממש את המהות הטובה שלנו – מה לעשות – צריך כסף. והרבה ממנו".

השאירו פרטיכם לקבלת סדרת הסרטונים החינמית ומדריך 5 השלבים לרכישת נכס במהירות 


איך התגלגלת לעולם הנדל"ן?
"מהר מאד הבנתי שהבורסה פחות מדברת אלי והתחלתי לבחון את נושא הנדל"ן. אם גם ככה השאיפה הסופית שלי היא דירות, אז למה לא להשיג אותן ישר מתחום הנדל"ן, במקום מאפיקי השקעה אחרים? הנושא הזה התחדד לי כשהיינו סביב בניית בית המגורים שלנו, וראיתי לכמה חברים שלי מהציבור הדתי יש דירה איפשהו שההורים קנו להם לחתונה, ואמרתי לעצמי שבמצב של היום אין לי סיכוי להצליח לעשות את זה בשביל הילדים שלי".

למה בחרת להשקיע דווקא בנדל"ן בארץ ולא בחו"ל?
"אני מאד מאמין בנדל"ן בארץ כי יש לו יתרון עצום על פני מדינות אחרות – כל עוד העם היהודי ימשיך לעלות לארץ, ישראלים ימשיכו לגדל ילדים יותר מבכל מדינה מערבית בעולם, וממשלות ישראל לדורותיהן לא ישכילו להציף את המדינה בדירות נגישות וזולות, אז כנראה שמחירי הנדל"ן ימשיכו לעלות. ולראייה, שוק הנדל"ן עולה כבר מאז ראשית המאה הקודמת. עוד לפני שקמה המדינה, הנדל"ן כאן רק הלך ועלה. נדל"ן תמיד היה חזק בישראל וזה משהו בטוח. כי גם אם "פישלת" במשא ומתן, עדיין יש לך נכס ביד".

אז החלטת לפעול. איך מתחילים, מה הצעד הראשון?
"הצעד הראשון בדרך להגשמת כל מטרה בחיים הוא להציב יעד קונקרטי. הגדרתי לעצמי שאני רוצה שיהיו בבעלותי 8 דירות תוך עשר שנים. אחת לכל ילד ועוד 3 לאשתי ולי כדי שיקיימו אותנו ויאפשרו לנו לצאת לפנסיה בכבוד ולהנות מהחיים בזמן הזה. היום אני כבר שואף לפי-עשר, כי עם ההצלחה בא התיאבון".

בהחלט פתחת תיאבון – מה הצעד השני?
"הצעד השני היה ללמוד איך לבצע עסקאות נדל"ן רווחיות בעצמי. נרשמתי למסלול ההכשרה "נדל"ן בקליק היברידי מתקדם" של יבגני גליקמן, שהוא שילוב מדהים בין לימודים אונליין לפרקטיקה ושטח. במהלך אחד מסיורי השטח שהתקיים בכרמיאל, פגשתי את משה שלמד באותו מחזור והחלטנו לשלב כוחות ולחקור ביחד את השוק בחיפה לטובת השקעות נדל"ן".

ספר קצת על ההתפתחות בצוותא
"הלמידה המשותפת שלנו הפכה לחברות ובהמשך גם לשותפות, והיום אנחנו כבר עובדים ביחד. כבר במהלך הלימודים קנינו את הדירה הראשונה שלנו להשקעה בעסקת אופציה. כלומר, שילמנו 5% מערך הדירה והיו לנו 3 חודשים למצוא קונה ולעשות את הרווח על ההפרש. זאת דרך אחת מתוך רבות שלמדנו בקורס איך להשקיע עם הון עצמי נמוך וזה היה ניסיון מעולה. בקורס גם למדנו איך לנהל משא ומתן נכון וגילינו שלא משנה כמה המוכר יוריד את המחיר, תמיד אפשר להוריד אותו עוד ולהגדיל את הרווח שלנו".
"מאז אותה עסקה ליווינו בעצמנו משקיעים בחיפה, קנינו דירות בשיתוף פעולה עם משקיעים, וגילינו עולם מדהים ומרתק בו אנחנו לוקחים דירה שמושכרת ב-2,000 ש"ח והופכים אותה בעזרת פעולות פשוטות לדירה שמושכרת ב-5,000 ₪ או מוכרים אותה ברווח של 100,000 ₪ פלוס מינוס".

"גם עם הון עצמי נמוך אפשר להרוויח 100,000 ₪ מנדל"ן"
אפשר לשאול איפה אתם משקיעים ומרוויחים סכומים כאלה יפים?
אנחנו החלטנו להתמקד בשכונת הדר בחיפה, בחלק שבו רבים מהשוכרים הם חבר'ה צעירים שאוהבים דירה משלהם, בלי שותפים. זה שוק עם נפח והיקף פעילות גדול. ב-2019 למשל, שכונת הדר בחיפה הובילה במספר העסקאות לשכונה בארץ עם מעל 400 עסקאות. זאת שכונה עם ביקוש מאד קשיח ויציב של שכירות כי כל האיזור מסביבה מתפתח מאד אבל היא בעצמה לא הולכת להשתנות כל כך בשנים הקרובות. השילוב המושלם בין קרבה למרכזי בילוי ומוקדי עניין, אבל עם רחובות שקטים, ירוקים וקטנים יחסית. יתרון נוסף הוא המחירים הטובים. שם, בניגוד למקומות אחרים, לא מגיעים למיליון כל כך בקלות, גם לא ל-800,000 ₪. אבל המחיר זה לא הכל".

עכשיו אתה כבר מצטנע. מה הסוד להצלחה כזו?
"סוד ההצלחה שלנו הוא שבזכות הלימודים, הבנו מה השוכר הגנרי מחפש, מה עושה לו את זה, מה יהפוך בעיניו את הדירה שלנו להרבה יותר טובה, כך שהוא יהיה מוכן לשלם עליה אפילו 500 ש"ח יותר מהממוצע בכל חודש. הסוד השני הוא שאנחנו לא מתעצלים. בדיוק כמו שלימדו אותנו ב"נדל"ן בקליק" אנחנו עוברים בניין בניין, דירה דירה, דופקים על דלתות, מטפסים על גגות, בודקים ומגיעים להרבה עסקאות אפילו לפני המתווכים. למרות שאנחנו עובדים הרבה גם עם מתווכים. ובעיקר נורא נהנים מזה שכל מי שנכנס לדירה אומר "WOW" ומייד רוצה לשכור אותה, כי אנחנו מספקים להם אווירה בדיוק כמו שיבגני לימד אותנו בקורס, עד רמת המצעים, מגבת על המיטה ומגבת במטבח לקבלת תחושה ביתית ומזמינה".

בוא נדבר קצת על 'נדל"ן בקליק מתקדם'. למה בחרת דווקא בהם?
"הסיבה היא שיבגני הרשים אותי. הוא לא הדמות הטיפוסית בתחום הזה. הוא כמוני-כמוך, מדבר בגובה העיניים ובלי כל השופוני. גם השיטה שלו להשקעות נדל"ן עם הון עצמי נמוך וסיכון שואף לאפס מאד פשוטה וזה משהו שלי חשוב ומאד נגע בי, כי אני אדם פשוט. להזכירך, אני בא מבית חקלאי, אם ימכרו לי ניסים ונפלאות אני לא אקנה את זה. חוץ מזה, הפרקטיקה שלו ואיך שהוא הציג את הדברים נתנו לי את התחושה שיש עם מי לדבר ויש על מי לסמוך. משהו שלא הרגשתי בשום מקום אחר".

למה לדעתך אתה מיוחד בנוף ולא רבים פועלים כמוך ורוכשים עוד ועוד דירות עבור הילדים שלהם והבטחת העתיד?
|אנשים נוטים לברוח אל היומיום, אל השגרה והעבודה. הרי גם אני לא עזבתי את העבודה שלי כשהתחלתי ללמוד ב"נדל"ן בקליק". בהתחלה המשכתי להיות שכיר, ויש כמובן גם את ההתעסקות עם הילדים, ועם הבית ועם קניות, ואז אתה אומר לעצמך 'מה עכשיו אני אצא להתחיל לחפש ולראות דירות להשקעה? לדבר עם דיירים ולהבין את השווי האמיתי של הדירות בשכונה שלהם?'. זה הלך הרוח של רוב האנשים. גם אני פעם לא העזתי לחשוב שזה אפשרי. לא העזתי להרשות לעצמי לחלום".

מה צריך כדי להצליח כמוך בהשקעות נדל"ן כדי לרכוש דירה לכל ילד?
"הרבה משקיעי נדל"ן לא מכירים בחשיבות החלק הזה בתהליך ההשקעה. אם הם רק היו יודעים שאת 2,000 השקלים שהדירה מכניסה להם כל חודש הם יכלו להגדיל בקלות ל-4,000 ש"ח הם כנראה היו פועלים כמונו. אבל רובם אפילו לא טורחים לחשוב על זה. כדי שזה יקרה, צריך פשוט רצון מאד גדול, מטרה ברורה והבנה למה ועבור מי אני עושה את זה. להיות עשיר זאת לא מטרה מדויקת. צריך מטרה עם רגש חיובי, שיהיה מספיק חזק גם כשיגיעו הרגשות השליליים שמשאירים אותנו במקום או מורידים את האנרגיה שלנו. רגשות כמו תבוסה, חרדה ועצלות, עלולים להפיל אותנו לאורך הדרך. כדי להתגבר עליהם צריך שמחה, התלהבות, סיפוק ואמונה. משהו שיעורר בכל פעם מחדש את המוטיבציה להמשיך לפעול לעבר המטרה האמיתית שלך – דירה לכל ילד, או לצאת לחופשה משפחתית בחו"ל עם הילדים פעם בשנה, אלה מטרות קונקרטיות, חזקות, רגשיות ומדידות. אתה יכול לדמיין אותן כדי לקבל כוח להמשיך ואתה גם יודע כמה כסף אתה צריך להרוויח מעסקאות הנדל"ן שלך כדי להגשים אותן".

מה היית אומר למי שמתלבט האם להצטרף למסלול ההכשרה "נדל"ן בקליק היברידי מתקדם"?
"שלא יתלבט אפילו לשניה! זה נותן פרקטיקה ומשמעות למשתתפים במסלול, ומראה לך צעד צעד איך להגיע ליעד. אבל לפני שצוללים למים העמוקים אני ממליץ לכל מי שרוצה להיכנס לתחום ההשקעות בנדל"ן ברגל ימין, לצפות ללא עלות בקורס מבוא מיוחד שיבגני הכין להשקעות נדל"ן עצמיות ששם את כל הדברים על השולחן ועושה הרבה סדר בראש"

לצפייה ללא עלות בקורס המבוא להשקעות נדל"ן עצמיות עם הון עצמי נמוך וסיכון שואף לאפס, יש למלא פרטים

השאירו פרטיכם לקבלת סדרת הסרטונים החינמית ומדריך 5 השלבים לרכישת נכס במהירות 


הערה: המידע המפורט לעיל נועד לשם מתן אינפורמציה כללית בלבד ואין באמור משום הבטחת תשואה או משום התחייבות לצמיחת רווחים או להחזר השקעה או משום הצעה או הזמנה . ט.ל.ח