איך למצוא נכס רווחי בזמן משבר

השיטה של משקיעי הנדל"ן המצליחים למציאת נכס רווחי בזמן המשבר

איך לבצע חקר שוק נכון למציאת עסקת נדל"ן רווחית

איך מוצאים את הנכס המושלם והעסקה המושלמת בלי לזוז מהבית?

מגפת הקורונה שפוקדת אותנו שינתה הרבה דברים בחיים שלנו, כולל את תחום ההשקעות בנדל"ן. אבל לא בהכרח לרעה, כי בעקבות המשבר נוצרו גם הרבה מאד הזדמנויות רווח שלא היו לפניו ומי שידע לבצע חקר שוק נכון, לזהות הזדמנויות ואיך לפעול במציאות החדשה, יוכל להרוויח בין 80,000 ש"ח ל-150,000 ש"ח על כל מציאה נדל"נית.

בכלל, השנה הקרובה מסתמנת כטובה ביותר בעשור האחרון להשקיע בנדל"ן, זאת בגלל הריבית הנמוכה, הורדת מס הרכישה חזרה ל-5%, השינוי במבנה המשכנתאות, המענק של משרד הבינוי והשיכון לרוכשי דירות יד שניה בפריפריה ושאר ההטבות של משרד האוצר שנועדו לתדלק את קטר הנדל"ן. אבל חשוב לזכור שכמו בהרבה סיטואציות אחרות – המקדימים ירוויחו על חשבון המהססים.

מי הם אותם אנשים שכבר רוכבים על גלי השינוי בתחום הנדל"ן ונהנים מאותם רווחים בעסקאות נדל"ן גם בזמן המשבר ובאופן שיטתי? אנחנו! מדובר על שיטה סודית וסדורה איך לבצע חקר שוק מהבית ומספר בדיקות אינטרנטיות שחייבים לעשות כשבוחרים שוק או נכס ספציפי וגם איך לתרגם לשטח את המידע שאספנו ולגלות מידע בלעדי שלא נמצא בשום מקום אחר. 

כי מבחינת הסיטואציה החדשה שהקורונה יצרה, אין ספק שהאינטרנט עשה את החיים של משקיעי הנדל"ן בארץ להרבה יותר קלים! בלי לצאת מהבית, ובלי לצאת מהפיג'מה, אפשר לברר כל כך הרבה פרטים אונליין, כמו בכמה נמכרות דירות באיזור, אחוזי שכירות מול בעלות ועוד ועוד ועוד. אבל בסופו של דבר גם אין תחליף לשיחות עם תושבים באיזור בו אנחנו מחפשים דירה להשקעה! רק הם יכולים לגלות לנו דברים שמסתתרים מתחת לפני השטח ולא מופיעים בשום סטטיסטיקה או אתר אינטרנט. 

איך מזהים מציאה נדל"נית?
מה מחפשים אונליין ומה שואלים את התושבים?
ואיך מוצאים את השילוב המנצח בין האינטרנט לשטח?

הנה סדרה פעולות וכל הטיפים איך לעשות את זה כמו שצריך:

בלי לצאת מהבית – כל הבדיקות האינטרנטיות שחייבים לעשות כשבוחרים שוק או נכס ספציפי

שלב 1 – בחירת איזור להשקעה

לפני שנרוץ לבחור איזור להשקעה אנחנו חייבים לעשות קודם חשיבה עם עצמנו כדי שנדע להתמקד במקום שיאפשר לנו לבצע זאת בקלות ולהגשים בסופו של דבר את החלום שלנו. לכן קודם נגדיר את התקציב שעומד לרשותנו ואת המטרה שלנו – כמה כסף אנחנו רוצים להרוויח בסופו של דבר.

לאחר מכן נכנס לאתרים "מדלן" + "יד 2" ונבחן אילו איזורים עונים על שתי ההגדרות שלנו.

שלב 2 – באיזו עיר או שכונה להשקיע?

עכשיו אנחנו יכולים להתחיל ולהתמקד כדי למצוא את העיר או השכונה הנכונים עבורנו להשקעה.

איך? נכנסים לאתרים "מדלן" ו"יד 2" ובודקים באיזו עיר ושכונה כדאי להשקיע לפי הקריטריונים הבאים:

  • בכמה נמכרות דירות בשכונות השונות
  • מצב השכירות מול בעלות
  • מה המדד החברתי והכלכלי בכל שכונה
  • מה מדד החינוך באיזורים שונים של העיר
  • כמה חדרים יש ברוב הדירות בשכונה שמצאתם
  • שירותים קהילתיים תעסוקה, דרכי גישה ועוד

שלב 3 – בחירת מקום להשקעה

 מצאתם שכונה שעונה על הקריטריונים? נפלא! 

מומלץ מאד לצאת לטיול וירטואלי בה ולחפש בניה זהה. כנסו ל-google street view, התקדמו בשכונה בחרתם, "טיילו" לאורכה, הביטו לצדדים ובדקו האם הבניינים אחידים.

כי כדי לגלות את שווי השוק האמיתית של דירות חייבים להשוות תפוחים לתפוחים.

שלב 4 – בחינת ביקושים

בכל עיר יש שכונה שהיא יותר מבוקשת ושכונה שהיא פחות מבוקשת ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו.

כשבאים לבחור שוק להשקעת נדל"ן, צריך לבדוק שבשנה האחרונה נמכרו בו לפחות 20 דירות ושברגע זה מפורסמות שם לפחות 20 דירות למכירה מפרטי (לא מתיווך). 

אלה 2 האינדיקציות שהשוק הזה חי ותוכלו לעשות בו עסקאות.

שלב 5 – שירותים קהילתיים

כשבוחרים איזור להשקעה, רצוי מאד לעשות בו בדיקה מעמיקה של השירותים הקהילתיים שמוצעים לתושבים בו. 

קופות חולים, תעסוקה, דרכי גישה, מוסדות לימוד קרובים ועוד הם צורך בסיסי של קהלי יעד מסויימים ואם אחד מהם לא זמין באיזור, אתם עלולים להתקל בקשיים למכור או להשכיר את הדירה בהמשך הדרך.

 שלב 6 – בירור אינטרנטי מקיף באתר העירייה

לא צריך להיות מגיד עתידות כדי לדעת אם ערך של דירה מסויימת יעלה בטירוף. יש דרך מאד פשוטה לגלות את הפוטנציאל העתידי של השכונה שאתם רוצים להשקיע בה.

פשוט נכנסים לאתר העירייה ומבררים מה התכניות של הרשות המקומית לפיתוח האזור והאם יש כאלה שיקפיצו את הביקוש של אותה שכונה.

ואם אתם כבר באתר העירייה, תבדקו גם שנסח הטאבו של הדירה תקין, האם יש חובות על שם הנכס בעירייה, סכנות באיזור, קרבה לתחבורה ציבורית, מקומות בילוי ומרכזי קניות.

כל אלה יעזרו לכם לדעת את פוטנציאל הרווח והאם יש מכשולים שעלולים לפגוע לכם בעסקה.

 שלב 7 – זיהוי מציאה נדל"נית

בתקופות משבר, חיפוש דירות מתחת לערך השוק נהיה אפילו קל יותר מאחר ובעלי דירות רבים מוכנים להתפשר על המחיר כדי למכור את הנכס שלהם בהקדם.

אחת הדרכים הפשוטות ביותר היא להיכנס לאתר "יד 2" ולחפש דירות שהן הרבה מעל או הרבה מתחת לערך השוק.

אם הדירה הרבה מעל ערך השוק, יתכן ובעל הדירה מציע אותה במחיר לא ריאלי ועל ידי משא ומתן ניתן יהיה לרכוש אותה מתחת לערך השוק. או יתכן שעל פי נסח הטאבו של הדירה ניתן לפצל אותה לשתי דירות ולעשות עליה אקזיט כפול.

אם הדירה מתחת לערך השוק, יש לבדוק האם אין איזו סיבה ממשית שגרמה לה להיות במחיר הזה, כמו חובות או תשתיות לקויות וכדומה. אך ברוב המקרים הסיבה למחיר הנמוך היא שבעל הדירה פשוט לא הצליח למכור אותה תקופה ארוכה.

 שלב 8 – שיחת וידאו עם בעל הדירה

אל תתביישו לעשות שיחת וידאו עם בעל הדירה כדי לראות אותה. שיחה שכזאת יכולה לסייע להבין האם הדירה בכלל רלוונטית וליצור חיבור עם בעל הדירה, בתקופה שאף קונה אחר לא יוצר קשר.


מתחברים לשטח

איך לתרגם לשטח את המידע שאספנו ולגלות מידע בלעדי שלא נמצא בשום מקום אחר.

שלב א' – מיקוד

בחרתם שוק לפי היעדים והמטרות שלכם ויצאתם לשטח לראות את השכונה בעיניים.

אחד הטיפים החשובים ביותר בשלב הזה הוא – להתמקד בשוק ספציפי. כי גם רחוב מסויים יכול להתחלק לשני שווקים שונים לחלוטין מבחינת סוג הבתים והאוכלוסיה שגרה בהם.

אז תסתובבו שכונה, תסתכלו על הבניינים, דברו אם האנשים שגרים בה ותבינו כמה ואיזה שווקים שונים יש בה.

שלב ב' – שוק נדל"ני זה לא דירות אלא אנשים

כדי באמת להבין את השוק שלכם אתם חייבים לדעת מי הקונה או השוכר שלכם? מי האנשים האלה? מה המאפיינים שלהם? כמה הם מוכנים לשלם? מה הם הצרכים, הרצונות והיכולות (הכנסה ורמת מחיה) שלהם?

לכן כדאי מאד שתפתחו שיחה עם לפחות 20 אנשים מגילאים שונים בשכונה שבחרתם ותקבלו תשובות לשאלות האלה. כי כשנכנסים לבית של מישהו שמרוויח 10,000 ₪ רואים שהוא שונה לחלוטין מבית של מישהו משרוויח 20,000 ₪.

אחת הדרכים לגלות זאת היא לשאול את דיירי השכונה "מה ההכנסה הממוצעת לדעתך בשכונה?" רובם לא ידעו את התשובה הכללית אז הם ישליכו על עצמם ומגלו לכם כמה הם מרוויחים.

שלב ג' – מספרי השוק

כשאתם מדברים עם האנשים בשטח, צריך להבין מהם מהם המחירים האמיתיים בפועל. מה שווי הדירות? בכמה הם קנו את הדירות שלהם ומתי? מה גובה השכירויות?

המידע שאספנו באינטרנט הוא הערכה בלבד ולא תמיד משקף את המספרים האמיתיים בשטח.

הדרך הפשוטה לעשות זאת היא להיות הכי גלויים שאפשר ולספר שאתם מעוניינים לרכוש דירה בשכונה ורוצים לדעת את השווי האמיתי שלה.

 שלב ד' – סכנות אמיתיות או מדומות?

בזמן שאתם מסתובבים בשכונה, חפשו בעיניים סכנות (אנטנה סלולארית, פינות מוזנחות ועוד) ואז בררו עם התושבים האם ועד כמה זה מפריע להם ויכול להשפיע על היכולת שלכם להשכיר או למכור את הנכס.

בנוסף, שאלו את התושבים מה מפריע להם בשכונה והאם השירותים הציבוריים (גני משחקים, קופות חולים ועוד) נותנים להם מענה ראוי.

טיפ זהב שאסור לכם לשכוח – כשאתם באים לבחון שוק אף פעם אל תסתכלו עליו העיניים שלכם! אלא רק העיניים של הקונה/שוכר שלכם.

עכשיו אתם מכירים את השיטה שלנו איך לבצע חקר שוק נכון למציאת עסקת נדל"ן רווחית ויכולים לנצל את הסיטואציה המושלמת שנוצרה בעקבות המשבר כדי להרוויח בגדול!

מעוניינים בטיפים נוספים לביצוע עסקאות נדל"ן רווחיות?
צפו עכשיו ללא עלות בקורס המבוא הדיגיטלי שלנו להשקעות נדל"ן עצמיות לצפייה ללא עלות לחצו כאן>>

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.