הטרנדים של 2021 בעיצוב הבית

השנה האחרונה גרמה לכולנו להבין שחייבים לעשות שינויים בבית. יש כאלה שיכולים לעשות מהשינויים האלה הרבה כסף.

הטרנדים של 2021 בעיצוב הבית הולכים להישאר פה עוד הרבה שנים. מושיק גלאמין, מהמעצבים המובילים בישראל, פותח בימים אלה מחזור חדש של בית ספר דיגיטלי לעיצוב והום-סטיילינג, ומאמין שכל אחת יכולה לעצב בעצמה את הבית שלה ואפילו לאחרים, אם רק תדע לבחור את הטרנד הכי נכון מבין כל הטרנדים החדשים שצצים בלי סוף. אז איזה טרנד כאן כדי להישאר וחייבים להכניס הביתה? הנה התשובה

מושיק גלאמין (צילום: רטרה)

בשנת 2021 אנחנו עדים לטרנדים חדשים ומקוריים, לצד טרנדים שהמשיכו איתנו משנים קודמות.

בכל שנה אנחנו חושבים שכבר אי אפשר יותר לחדש ולהפתיע, אך אנו מתבדים בכל פעם מחדש. בעיקר אחרי "שנת קורונה" בלתי צפויה שטלטלה את חיינו. ההשפעה של הסגרים, הריחוק החברתי והמשבר הכלכלי באים לידי ביטוי כיום בטרדנים של עיצוב חסכוני ובר קיימא, מודולריות של הבית גם לצרכי עבודה, חיבור בין הפנים לחוץ והכנסת הצמחיה הביתה ובעיקר – ברצון חזק מתמיד לאהוב את הבית שלנו. 

אבל איך יודעים אילו טרנדים חדשים כדאי לאמץ ואלו יהיו כאן לתקופה קצרה ויעלמו?

כדי למצוא את התשובות שיבטיחו לנו בית שיקי במיוחד שנאהב במלוא ליבנו, פנינו למושיק גלאמין, מומחה עיצוב והום-סטיילינג שפותח בימים אלה מחזור חדש של בית ספר דיגיטלי לעיצוב פנים, ושמוכר לכם בוודאי מתכנית העיצוב "בא לחדש לכם", שיעשה לנו סדר בטרנדים הלוהטים של קיץ 2021:

1. גימור טבעי

טרנד שנמצא איתנו כבר בערך שנתיים אבל קיבל "בוסט" מאד רציני בעקבות התקופה המאתגרת שעברה עלינו. עבודות היד, פשטות ושימוש בחומרים אורגניים בצורתם המקורית (קש, יוטה, עור וקרמיקה) ימשיכו לתת את הטון ואף יתפתחו גם  לעולם הריפוד. הגימור מקבל מעמד חשוב בנראות של המוצר – הנטייה תהיה לגימור שאינו מושלם, מחוספס וגושני, המזוהה בעבודת יד או בצבעו הטבעי של החומר.

2. צמחייה

טרנד נוסף שנשאר איתנו הוא הכנסת הצמחייה הביתה, זאת בעקבות הסגרים החוזרים ונשנים שחווינו. הצמחייה הנכונה היא ממש אקססוריז מרכזי בבית – הצבע הירוק מחייה כל חלל, מוסיף המון אור ומשרה מרחב ותחושה טבעית נעימה. מלבד צמחייה חיה, אפשר לראות הדפסים של צמחייה כמעט בכל מקום – בריהוט, בטפטים, בריפוד, בטקסטיל והרשימה עוד ארוכה. אל תפחדו לפזר את הצמחים בכל חלקי הבית כולל בסלון, במטבח ואפילו בחדר האמבטיה.

טרנדים בעיצוב הבית מושיק גלאמין

3. צבע של טבע

גם הצבעים הושפעו השנה מהכמיהה המחודשת שלנו לטבע, אחרי שהיינו חודשים ספונים בבתים שלנו בניגוד לרצוננו. לכן 2021 מתאפיינת בצבעים של הטבע עם טונים שקטים היוצרים תחושה של חוץ, ובראשם הגוון הכחול כהה.

4. חיסכון כערך עליון

המשבר הכלכלי וחוסר היציבות התעסוקתית השפיעו כמובן גם על תחום העיצוב, שמתאפיין השנה יותר מתמיד בצורך בחיסכון. הביטוי המיידי של הטרנד הוא שילוב של DIY בכל חלקי הבית, כאשר השמיים הם הגבול לדמיון ותחושת היצירתיות המתפרצת. 

החל מייצירת מדפים מפתיעים ממקלות של ארטיק, דרך עציצים מהממים מקופסאות שימורים עם חוט פשתן מלופף סביבן, ועוד קופסאות קרטון (מכל הדברים שהזמנו באינטרנט לאחרונה) שהופכות לפיסים עיצוביים בעזרת חבל סיזל ודבק חם ומהוות תוספת דקורטיבית ופרקטית  (למפתחות בכניסה לבית או לנייר טואלט בשירותים).

5. עיצוב פרקטי

אין ספק שהתפיסה שלנו את הבית השתנתה מקצה לקצה בתקופה האחרונה. אנחנו רוצים נוחות מקסימלית, סדר, אווירה רגועה ומודולריות שמאפשרת גם לעבוד בנוחות מהבית. כל זאת בחיבור עם הטרנד הקודם, בא לידי ביטוי בעיקר בבחירת חומרים פשוטים לתחזוק ובדים שאפשר לכבס.

נראה שמכל האתגרים שחווינו לאחרונה, שנת 2021 הרוויחה טרנדים מיוחדים ומקוריים, היצירתיות ממריאה לגבהים חדשים, ורעיונות מקוריים ו"משוגעים" צצים באופן תמידי. זהו עולם דינמי, מסעיר ושונה, המותח את גבולותיו יותר ויותר משנה לשנה. הוא משתנה ומתהפך, גם כאשר הוא "ממחזר" טרנדים וסטייל עיצובי, הוא תמיד יודע להפתיע עם טוויסט מעניין. 

אם גם את מחפשת כל הזמן אחרי הטרנד העיצובי הבא, אם הום-סטיילינג בוער בעצמותייך ואם כל החברות שלך מבקשות שתעצבי להם את הבית – אז יש לנו הצעה מעניינת עבורך: מושיק גלאמין פותח בימים אלה מחזור חדש של בית הספר הדיגיטלי לעיצוב והום-סטיילינג הראשון בישראל, ומשיק אותו עם סדרת סרטונים אינטרנטית וחינמית שתפורה בדיוק עלייך, בה הוא מלמד שיטות עיצוב חדשות שלב אחר שלב וטכניקות הום סטיילינג שיגרמו לכל בית להיראות מושלם.

רוצה שמושיק ילמד אותך הום-סטיילינג? לחצי כאן  

למעבר לסדרת סרטוני המבוא של בית הספר שלו 

וקחי את האהבה שלך לעיצוב צעד אחד קדימה.