כיצד להבטיח את עתידך אחרי המשבר
דירה להשקעה

"אל תשלה את עצמך: משבר הקורונה גרם לכולנו להבין שמקום העבודה של אף אחד מאיתנו אינו מובטח. וכשיגיע הרגע והבוס יפטר אותך, אני רוצה שתהיה לך דירה להשקעה בכיס או לפחות את כל הכלים כדי להשיג אחת כזאת במהרה."

ככה יבגני גליקמן (39), יזם נדל"ן והבעלים של מכללת "זמן לנדל"ן" שפיתח שיטה ייחודית המאפשרת לכל מי שפועל על פיה להרוויח, מסדר דירות לאנשים שאין להם כסף להשקיע בנדל"ן.

השיטה המהפכנית שבניגוד למשה כחלון, שר האוצר החדש ישראל כץ, שמעודד השקעות נדל"ן בארץ – ממש יאהב: בזמן ש-57% מאזרחי ישראל מתמרמרים על משבר הדיור במדינה והמצב הכלכלי בכלל בעקבות משבר הקורונה – קמו להם 2 אנשים, כמוני וכמוך, ועלו על שיטה גאונית לרכישת דירות עם הון עצמי שואף ל-0. עכשיו, אחרי שהם הרוויחו בענק, הם לא חוששים לדבר על ה'אקזיט', שלטענתם… יכול להכניס גם לישראלים בלי פרוטה בכיס, עוד 50-150 אלף שקלים תוך כמה חודשים בודדים.

יבגני ואלעד

הסיפור של אלעד ויבגני גובל בקלישאה הוליוודית. השניים עברו מסע מפרך מהילדות המשותפת בשכונה קשת יום ברחובות ועד לטופ של עולם הנדל"ן בו הם נמצאים היום, אחרי שכבר מכרו יותר מ-300 נכסים ברווח שנע בממוצע בין 80,000 ש"ח ל-150,000 ש"ח. כששומעים את הנתונים –

יש שאלה אחת, שבצורה כמעט אינסטינקטיבית צצה בראש שלנו…

מה הסיכוי של אדם רגיל מהשורה לשחזר את ההצלחה שלהם?

ליבגני יש קול שקט ובטוח, ומבטא רוסי מורגש (אך עברית מצוינת). למרות שאני מבהיר לו שאני מתכוון לצטט אותו, הוא לא נרתע מלתת את ההצהרה הבאה:

אקזיט – "הדלת האחורית" להשקעה בנדל"ן?

"השקעה בנדל"ן, למי שיודע מה הוא עושה, היא השקעה בסיכון כמעט אפסי, ואני עומד מאחורי המשפט הזה ב-100%."  מי שממהר לפטור את ההצהרות של יבגני כקוריוז סתמי או כהתרברבות נטולת כל שחר, צריך להתמודד עם לא מעט עובדות שיבגני ממהר לשלוף על מנת לגבות את דבריו, כשהבולטת שבהן תסובב לא מעט ראשים.

מעל 300 דירות עברו תחת ידיהם של הצמד, אם נאמוד את מחיר הדירה הממוצעת בכמיליון ש"ח, נגלה שהשניים בנו אימפריית נדל"ן קטנה, ועשו זאת בנסיבות לא פשוטות כלל.

סיכום אחת העסקאות של הצמד

הם לא מיוחסים, אין להם הורים עשירים ובתחילת דרכם אף אחד לא עזר להם… למעשה, ההיכרות שלהם מתחילה מהילדות המשותפות בשכונה קשת יום ברחובות. סוד ההצלחה ל"פס הייצור" שלהם טמון במקום אחר לחלוטין.

המשמעות של המילה "אקזיטים" עבור משקיעי נדל"ן שונה לגמרי מהמשמעות שאנחנו מייחסים לה. המושג "אקזיט" בעולם הנדל"ן מיוחס לרכישת דירה במחיר שהוא מתחת לשווי השוק שלה, ומכירת אותה דירה במחיר המשקף את שווי השוק או יותר… ההפרש בין מחיר הקניה למחיר המכירה הוא הרווח שעושים מן העסקה. כמה פעמים בשנה כבר יכול להתרחש ליקוי מאורות נדיר שכזה?

התשובה עבור יבגני ואלעד ב-2020 היא מעל ל-30 "אקזיטים" למרות המצב בארץ, ועבור כל התלמידים שלהם במצטבר – מדובר על אלפי נכסי נדל"ן שנקנים ונמכרים ברווח שמותיר בכיס המשקיע עשרות או מאות אלפי שקלים. כל הנכסים הללו מאותרים באמצעות שיטת "פס ייצור" מהפכנית, הכוללת 5 שלבים מדויקים להחריד לאיתור נכסים במחירי מציאה. עם זאת – לפני שאנחנו צוללים לעומק השיטה, יבגני מתעקש על האזהרה הבאה:

"אסור לעגל פינות כשמשתמשים בשיטת פס הייצור שלנו. ההוראות מדוייקות, צריך לחשוב על זה כמו על מתכון לאפיית עוגה – מי שיצליח לעבור סעיף, סעיף ולהיצמד להנחיות – יפרוץ את הסכר ויתעורר לעולם שבו הוא לא הבעלים של דירה אחת, אלא של נכסים מרובים, כמו אלפי ישראליים שכבר היום עושים את זה מתחת לרדאר, לעומת זאת…

מי שייתעקש להמשיך להאמין למיתוס הגדול ביותר בתחום הנדל"ן, המיתוס שמעוור את העיניים של רוב הציבור בכל הקשור לדיור והשקעות  וגורם ל-9 מכל 10 אנשים להיחנק ממשכנתא הורגת או לשכור דירה – אני לא יכול לעזור לו."

"מי שיעקוב אחרי 5 צעדים פשוטים וישקיע  3-4  שעות בשבוע, ישיג דירה בתוך 6 חודשים, גם עם הון ראשוני שואף ל-0."

כשאתה אומר "מיתוס", למה אתה מתכוון?

"למחשבה שלרוב האנשים אין מספיק הון עצמי על מנת להשקיע בנדל"ן, כשהפוקוס שלהם בכלל צריך להיות במקום אחר.

יש לפחות 3 דרכים להשקיע בנדל"ן ולרכוש דירות גם בלי גרוש בהון ראשוני, ואני גם מיד ארחיב על זה… אבל אני רוצה ברשותך להסיט את תשומת הלב לסוגיה החשובה באמת – מציאת נכסים במחיר נמוך ממחיר השוק."

יש דרך למצוא דירות מתחת למחיר השוק כמו שאתם עשיתם?

"עד היום עשינו מעל 300 אקזיטים, אז או שיש לנו הרבה מאוד מזל… או שמצאנו משהו שעובד בצורה שיטתית וסדרתית, ועם כמה אלפי משקיעים בנדל"ן שכבר הכשרנו, אני חושב שזה הוגן להגיד שיש לנו טכניקה עקבית וסדורה למצוא נכסי נדל"ן במחירים מתחת לשווי השוק ולממש אותם.

פה אפשר למצוא את המתכון המדויק בן 5 השלבים שלנו להגיע לדירה או דירות, ומהר – והאמת? יש שם פרטים שלא הרגשנו בנוח לחשוף, אבל הלכנו על זה בכל זאת…"

ומה עם 3 הדרכים לרכוש דירה גם בלי הון עצמי שציינת קודם?

"כמו שאמרתי, אני ואלעד התחלנו בלי הון עצמי, ועברו תחתינו המון, אבל באמת המון, משקיעי נדל"ן מאוד מוצלחים שהיום עושים הרבה כסף, שהתחילו בלי גרוש על התחת.

את דרכי המימון היצירתיות שלנו להשיג דירה גם בלי כסף להשקיע, שעבדו כבר אלפי פעמים, אנחנו גם כן חושפים בווידאו הנ"ל. "

מה יוצא לכם מללמד כל כך הרבה משקיעים אחרים שיתחרו על הרווחים שלכם?

"קודם כל אנחנו לא צדיקים, והלימוד לא פחות רווחי לנו מהשקעות הנדל"ן. עם זאת, אנחנו מרגישים שיש ללימוד ערך מוסף.

בזמן שרוב הציבור בארץ מוזן מדיווחים היסטריים ובלתי פוסקים בעיתונות על "משבר הדיור" ומרגיש  שלעולם לא יגשים את חלום הדירה, אנחנו מרגישים שאנחנו מביאים משהו אחר.

אנחנו מרגישים שאנחנו הופכים את חלום הבעלות על דירה, בין אם דירה למגורים ובין אם למטרות השקעה, למשהו בר השגה. שיכול להביא להמון אנשים סכומי כסף שהם לא חלמו עליהם, ויחד עם זאת חופש מחיים שהם לא אוהבים. יש בזה המון סיפוק… אבל אני חייב לסייג את הדברים שלי.

ברגע שנרגיש שהפעילות המשנית של הלימוד נוגסת בפעילות העיקרית שלנו, שהיא נדל"ן – אנחנו נאלץ להפסיק להפיץ את השיטות שלנו. ולכן אני ממליץ מאוד לכל מי שרוצה להגיע בקרוב לדירה משלו, או סתם לראות דוגמאות לעוד אקזיטים – לצפות ב5 השלבים עכשיו. אנחנו לא נשאיר את החומרים באוויר להרבה זמן."

תודה רבה יבגני.

תודה לך.